Serveis socials
-Us pot interessar
Telèfon: 971 64 72 21 (centraleta) / 672 29 92 66 (directe)
Treballadora Social: Júlia Viedma.
Correu electrònic: [email protected]
Mediadora Sociocultural. Margalida Perelló Llompart.
Correu electrònic: [email protected]
Educadora Social. Cati Burguera.
Correu electrònic: [email protected]
Auxiliar Administrativa. Alicia Melià Blanco.
Correu electrònic: [email protected]
Serveis i recursos:
1. Serveis d’Informació, d’orientació i d’assessorament.
Responen a la necessitat de la ciutadania d’accedir als recursos socials i d’exercitar els seus drets en un marc d’igualtat d’oportunitats.
-Informació sobre els serveis i recursos propis dels Serveis Socials.
-Informació sobre altres serveis: sistema educatiu, sistema sanitari, pensions i prestacions de la Seguretat Social, prestacions del SOIB, estrangeria, orientació laboral, etc.
2. Serveis de suport a la Unitat de Convivència:
Constitueixen tot un conjunt d’actuacions dirigides als ciutadans que, per una problemàtica familiar o d’incapacitat, no les poden cobrir amb recursos propis.
-Servei d’atenció a domicili.
-Servei de menjar a domicili.
-Atenció a la dependència.
-Tallers de memòria.
-Tallers formatius per familiars cuidadors.
-Teleassistència persones grans, discapacitats i dependents.
-Teleassistència a les víctimes de gènere.
3. Serveis de prevenció, promoció i inserció social:
Respon a la necessitat d’adaptació personal en el medi social. L’objectiu és facilitar l’adaptació de la persona i de la família a l’entorn social i comunitari on viuen, i reduir els efectes dels processos d’exclusió social.
Serveis d’atenció Infantil i Juvenil:
- Taller d’Intervenció Socioeducativa (Infantil i Juvenil).
- Tallers per a Pares i Mares.
- Mesures judicials en benefici de la comunitat.
- Programa d’Absentisme Escolar
- Derivació i seguiment de menors.
Serveis d’atenció a la dona:
- Taller socioeducatiu per a dones immigrants.
- Informació jurídica per a dones.
Treball amb suport.
Serveis orientats cap a processos d’acompanyament a l’ocupació.
Tallers de Formació.
Pla municipal de drogues.
4. Drets i deures de la ciutadania.
Totes les persones tenen el dret a:
- Rebre informació sobre les prestacions, els recursos disponibles, els requisits, les formes d’accés... al sistema dels serveis socials en condicions d’igualtat.
- Ser tractat amb respecte i consideració pel personal de Departament.
- Mantenir la confidencialitat de les informacions facilitades.
- Disposar d’un pla individual d’atenció personal i/o familiar.
- Presentar queixes i suggeriments de millora, pels mitjans establerts.
Totes les persones beneficiaries tenen el deure de:
- Facilitar informació verídica sobre les circumstàncies personals, familiars, econòmiques i la documentació requerida.
- Complir els acord relacionats i comprometre’s a participar activament en el procés.
- Comunicar els canvis que es produeixen en la seva situació
- Respectar la dignitat i els drets del personal dels serveis com a persones i com a treballadors.
- Assumir la taxa econòmica que suposa el servei sol·licitat
A què ens comprometem?
- A atendre l’usuari mitjançant personal qualificat i a garantir-ne la confidencialitat del contacte.
- A atendre amb cita prèvia, de dilluns a divendres, en el termini màxim d’una setmana.
- A tramitar les sol·licituds, un cop obtinguda la documentació requerida, en un màxim de cinc dies.
- A avaluar de manera permanent la satisfacció dels usuaris.
- A fer les entrevistes d’accés als serveis, als recursos, etc. en el domicili, si les persones sol·licitants presenten problemes de mobilitat.
- A desenvolupar compromisos específics de qualitat en cada servei.
- El Pla Municipal és el resultat d’un procés que ha tingut com a objectiu identificar el futur que desitja desenvolupar la nostra corporació i definir els mitjans reals per assolir-lo.