Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola a Destinació (SICTED)
El Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola a Destinació (SICTED) és un projecte per millorar la qualitat de les destinacions turístiques promogut per l'Institut de Turisme d'Espanya (TURESPAÑA), que treballa amb empreses i serveis turístics, amb l'objectiu de millorar l'experiència turística i la satisfacció, amb un enfocament en la millora contínua i una actitud de superació i millora dels recursos i l'espai.
Distintiu de SICTED
El distintiu Compromís de Qualitat Turística acredita i reconeix l'esforç i el compromís amb la qualitat i la millora contínua realitzada per les empreses participants, alhora que distingeix l'establiment contra la competència.
Aquest distintiu es concedeix a les empreses i serveis turístics que han demostrat el compliment dels requisits establerts als Manuals de Bones Pràctiques i té una validesa biennal, encara que està condicionat a una avaluació de seguiment anual.
Com funciona SICTED?
El primer pas és l'adhesió de les empreses i els serveis turístics dels municipis de Son Servera i Sant Llorenç des Cardassar. Podeu fer-ho completant el protocol d'adhesió i enviant-lo als correus electrònics següents:
Empreses amb domicili a Sant Llorenç des Cardassar: mmelia@santllorenc.cat
Empreses amb domicili a Son Servera: montse.orta@sonservera.es
Un cop adherida l'empresa/servei, es duu a terme la implantació del sistema i s'imparteixen sessions de formació, es duen a terme tallers col·lectius i grups de treball per millorar-ne la destinació. Després de la implantació, es fa una avaluació anual del compliment i, una vegada superat, s'obté la distinció SICTED de Compromís de Qualitat Turística.
Quins són els beneficis de ser SICTED?
Millorar la gestió interna de lestabliment.
Impulsar la gestió de qualitat.
Conèixer millor el client.
Disposeu d'un manual de bones pràctiques.
Millorar el coneixement del subsector a què pertany.
Augmentar la percepció de fiabilitat del servei per part del client.
Disposar dun sistema de qualitat reconegut.
Conéixer millor la destinació.
En què vas cosir la implantació i la formació del SICTED?
Un cop s'han adherit, les empreses i els serveis turístics inicien el procés d'implantació. Aquest procés es fa amb visites tècniques per part d'assessors homologats i s'articula en cicles anuals.
Alhora, s'ofereix a les empreses i serveis turístics un pla de formació adequat per a cada cicle, que també inclou tallers col·lectius i grups de treball que desenvolupen propostes de millora per a la destinació. La formació la duu a terme lAgència de Estratègia Turística de les Illes Balears, en col·laboració amb els ajuntaments. El pla de formació consta de 24 mòduls de temàtiques diferents i inclou la possibilitat de fer-ne alguns en mode online.
Més informació sobre el Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola a Destinació (SICTED): www.calidadendestinos.es