Comunicat de l'Equip de Govern Municipal

17-Abril-2020
El passat 14 de març, el Govern Central va decretar l'Estat d'alarma per fer front a la pandèmia del coronavirus. L'establiment d'aquesta mesura excepcional, que ja s'ha prorrogat fins en dues ocasions, ha capgirat les nostres vides de valent.
 
L'Equip de Govern, davant aquesta situació sobrevinguda, s'ha anat adaptant i realitzant actuacions, per tal de fer front a aquesta nova realitat i donar la millor resposta possible.
 
Volem expressar el nostre condol més sincer a les famílies que han perdut algú en moments tants complicats, i haver de passar el procés de dol en unes circumstàncies tan desconcertants. També, volem fer un agraïment immens a tots i cadascun dels professionals, que des del seu àmbit lluiten dia a dia per protegir-mos i cuidar-mos i donar les gràcies a la ciutadania per la seva responsabilitat i solidaritat.
 
A continuació vos detallam les mesures i accions preses fins al moment:
 
1. Col·laboració amb les autoritats competents per implementar les noves mesures adoptades en els successius reials decrets i circulars aprovades pel Govern central i autonòmic.
 
2. Adaptació del servei de neteja viària i contractació d'una empresa especialitzada en desinfecció i descontaminació per a les zones més transitades del municipi (supermercats, farmàcia, centre de salut, etc.).
 
3. Col·laboració amb pagesos voluntaris del municipi, juntament amb Protecció Civil per a la desinfecció dels carrers del nostre poble amb una solució d'aigua i lleixiu recomanada per Sanitat i que no suposa cap risc per a les persones.
 
4. Establir mesures de prevenció de contagi al Punt Verd i reducció de l'horari d'obertura per tal d'adaptar-nos a les consideracions de la Conselleria de Medi Ambient i Territori i garantir el servei a les persones que viuen en sòl rústic.
 
5. Complir amb totes les mesures de seguretat, per tal que les paradetes agroalimentàries del mercat puguin seguir venent i abastint a la població.
 
6. Elaboració d'un mapa interactiu en col·laboració amb TICMallorca on s'hi poden trobar els establiments oberts del municipi i els serveis que ofereixen durant l'estat d'alarma. També s'està estudiant desenvolupar eines que facilitin la distribució dels productes del comerç local.
 
7. Adaptació dels Serveis Socials per donar resposta a les necessitats sobrevingudes. S'han creat dues borses de voluntariat, una per ajudar a la gent gran, amb mobilitat reduïda, entre altres característiques, per anar a fer la compra, anar a la farmàcia, etc. I l'altre per atendre telefònicament a aquelles persones que durant aquests dies puguin sentir angoixa, solitud, estrès.
 
8. Suport i seguiment a les persones i famílies en situació de vulnerabilitat i gestió de tramitacions administratives d'urgència.
 
9. Col·laboració i comunicació constant amb tots els serveis de titularitat pública (escola de música, escoleta, piscina) per tal d'aportar solucions i establir les accions necessàries, amb la finalitat de minimitzar els costos per a totes les famílies.
 
10. Estudi de totes les taxes, imposts, i altres figures impositives municipals per establir les mesures pertinents en consonància amb les entitats supramunicipals i ajuntaments, per tal de donar una resposta consensuada i conjunta.
 
Creim que és el moment de ser cauts, i no fer anuncis de grans mesures que després no sabem si poden ser viables. La nostra obligació, i això ho estam fent, és analitzar totes i cada una de les accions futures, per quan sigui el moment, adoptar-les amb certesa, rigor i seguretat jurídica. A través de la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), conjuntament amb els batles i batlesses s'estan unificant esforços i contemplant accions que es puguin aplicar a tots els ajuntaments amb un full de ruta clar i unificat.
 
11. Creació de la Comissió Municipal d'Emergència Sanitària (CMSES), formada per la secretària de l'Ajuntament, el cap de la policia local, la cap de Protecció Civil, l'enginyer tècnic municipal, el regidor de Benestar Social, el regidor d'Interior, Circulació i Manteniment i la batlessa de Porreres.
En aquestes reunions es debaten les diferents mesures i iniciatives impulsades per combatre l'expansió del virus, i les futures actuacions a prendre en l'àmbit social, econòmic, laboral, etc.
 
12. La Biblioteca Municipal ha virtualitzat el seu servei oferint una plataforma d'accés a bibliografia, eBiblio, per tal de seguir donant servei als usuaris.
 
13. Organització d'activitats virtuals de tota classe, des d'un taller de Mones de Pasqua, Contacontes infantils, tallers de manualitats, exercissis dirigits per no perdre la forma, composició d'art floral, cuina en directe, música, poesia, etc. Aquestes activitats no haurien estat possibles sense la col·laboració altruista i desinteressada de tots els voluntaris/ries.
 
14. Adquisició de material per a la realització de mascaretes amb la col·laboració de cosidores porrerenques com a mesura de protecció addicional enfront del coronavirus. Un cop acabades es repartiran casa per casa. Ampliarem la informació a través dels canals oficials.
 
En conclusió, són temps difícils, d'excepcionalitat i d'incertesa. Estam vivint moments que no ens pensàvem viure mai. Ara, és el moment de seguir les recomanacions dels experts, per poder sortir tan aviat com es pugui d'aquesta situació i afrontar el futur amb esperança.
 
Des de l'Ajuntament seguim atents i en col·laboració amb la resta d'administracions per poder aportar solucions que ens ajudin a superar aquest estat d'excepcionalitat.
 
De ben segur que entre tots i totes ho aconseguirem!!
 
L'equip de Govern
 
Porreres, a 17 d'abril de 2020